Kategoria: Blogi

  • SalesTube: Custom Bidding, czyli scoring szyty na miarę

    Custom Bidding to skuteczne narzędzie umożliwiające nadawanie odpowiedniej wagi wybranym zdarzeniom, związanym z emisją reklamy lub zachowaniem na stronie. Dzięki temu opcji możliwe jest tworzenie skutecznych strategii, bazując na dostępnych danych, a także swoich insightach. Przykładowe scenariusze wykorzystania Custom Scriptu to m.in. ustalenie celu pozyskiwania sprzedaży o wartości powyżej 1000 zł oraz wyświetlenie reklamy na…

  • Deva Group: Semówka 23.33 – czyli co warto przeczytać

    W artykule Semówka 23.33 zostały przedstawione 6 ciekawych tematów, dotyczących zastosowań najnowszych technologii związanych z sztuczną inteligencją. Autorzy skupili się na najważniejszych informacjach dotyczących Google Analytics 4, wydatków na reklamę online, TikToku, ChatGPT oraz reklam Google Discovery i Google Demand Gen. Kluczowe wnioski z artykułu to: Google Analytics 4 oferuje szereg nowych możliwości do monitorowania…

  • Delante: GA4 – więcej wad niż zalet? | Transkrypcja rozmowy

    Rozmowa dotyczyła największych wad i zalet Google Analitycs 4 (GA4). Wśród wad podkreślono, że wdrożenie i konfiguracja tego narzędzia wymaga dużo więcej zachodu niż w przypadku Universala, a zwłaszcza, jeśli chodzi o warstwę danych e-commerce. Zaletą jest natomiast możliwość zastosowania wtyczek w CMS-ach, jak WooCommerce czy Presta, a także opcja zatrudnienia programisty do napisania i…

  • Delante: Rodzaje content marketingu – jak tworzyć skuteczne kampanie?

    Content marketing jest skuteczną metodą pozyskiwania klientów i zwiększania widoczności marki w sieci. Istnieje wiele rodzajów content marketingu, w tym blogowanie, marketing w mediach społecznościowych, wideo marketing, infografiki, podcasty i webinary. Każda marka powinna dostosować swoje działania do swoich potrzeb i wybrać format treści, który najlepiej sprawdzi się w konkretnych sytuacjach. KLUCZOWE WNIOSKI: 1. Content…

  • Mayko: Looker Studio (Google Data Studio) – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

    Looker Studio to narzędzie do wizualizacji danych i raportowania opracowane przez Google. W 2020 roku firma Google przejęła Looker, co wpłynęło na przyszłość Google Data Studio. Looker Studio łączy zalety zarówno Google Data Studio, jak i Looker, w tym możliwość korzystania z danych predykcyjnych oraz autorskim językiem modelowania Looker Model Language. Looker Studio może być…

  • Deva Group: Semówka 23.17 – czyli co warto przeczytać

    Artykuł Semówka 23.17 – czyli co warto przeczytać, opublikowany w serwisie DevaGroup, omawia wiele ciekawych tematów związanych z optymalizacją obrazów, tworzeniem reklam za pomocą sztucznej inteligencji, zwalczaniem spamu na LinkedIn, wytycznymi KE dla platform i wyszukiwarek internetowych oraz segmentacją i personalizacją w e-mail marketingu. Ponadto, przybliżony został nowy, zdecentralizowany serwis społecznościowy na Androidzie, który może…

  • 4People: Rozszerzone konwersje w Google Ads – czym są i jak je wdrożyć?

    Rozszerzone konwersje w Google Ads to najgorętszy temat w marketingu online w 2021 roku. Ten artykuł wyjaśnia, czym są rozszerzone konwersje i jak je wdrożyć. Zawiera również informacje na temat końca Universal Analitycs, paska cookies i polityki zgód użytkownika. Kluczowe wnioski płynące z artykułu to: Rozszerzone konwersje to doskonały sposób na monitorowanie skuteczności kampanii Google…

  • Deva Group: 6 elementów, które musisz wziąć pod uwagę, pozyskując linki do strony

    Link building to proces polegający na pozyskiwaniu odnośników do strony z innych witryn internetowych. Jest to jeden z kluczowych elementów procesu pozycjonowania, jednak realizowany jest również w ramach innych działań marketingowych. W link buildingu ważne są różne elementy, takie jak: aktywne linki do witryny, atrybuty linków, anchor texty, kontekst linków, linkowanie wewnętrzne podstrony i jakość…

  • Semahead: Narzędzia dla copywriterów: bo chwytliwy nagłówek to nie wszystko

    Copywriterzy potrzebują narzędzi, które pomogą im w tworzeniu i edycji treści. Jest wiele darmowych narzędzi do wyboru, które mogą usprawnić pracę copywritera, w tym: narzędzia do wyboru tematów i wątków, narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, narzędzia do sprawdzania poprawności językowej, narzędzia do przyspieszenia pracy i narzędzia do wskazania aktualnych trendów i najlepszych artykułów. KLUCZOWE WNIOSKI:…

  • Delante: Sztuczna inteligencja generuje obrazy – jak to wykorzystać?

    Midjourney to darmowe narzędzie do generowania grafik z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, umożliwiające tworzenie obrazów na podstawie krótkiej informacji lub słów kluczowych. Na obecną chwilę Midjourney ma ponad 13 milionów użytkowników, w tym ponad milion aktywnych. Z jego darmowej wersji można wygenerować odpowiedź na 25 zapytań. Kluczowe wnioski: Midjourney to darmowe narzędzie do generowania grafik z…

  • Delante: Jak działają roboty Google? Wszystko, co musisz wiedzieć

    Roboty Google to programy, które skanują strony internetowe za pomocą linków, odczytują je i oceniają, czy warto je dodać do indeksu. Główny robot indeksujący Google’a to Googlebot, który składa się z dwóch różnych rodzajów robota – komputerowego i na smartfony. Aby Twoja strona znalazła się w wynikach wyszukiwania, musi przejść przez trzy etapy – skanowanie…

  • Fox Strategy: Zabezpieczone: Lista pytań dotyczących umowy na SEO [I ❤️  Marketing]

    Niniejsza lista dotyczy umowy na SEO [I ❤️ Marketing]. Zawiera ona pytania dotyczące strategii SEO, planu działań, oczekiwanych wyników, kosztów i innych kwestii związanych z tą usługą. Kluczowe wnioski z tej listy pytań to: Należy zapytać o szczegóły dotyczące strategii SEO, której będzie używać dostawca. Sprawdź, jakie wyniki są oczekiwane i jak szybko można je…

  • 4People: Jak pisać w prosty i zrozumiały sposób – 3 zasady, jak zadbać o czytelność tekstów

    Autor tego artykułu, Małgorzata Szymala, przedstawia trzy kluczowe zasady, aby pisać w prosty i zrozumiały sposób, zapewniając jednocześnie wysoką czytelność treści. Są to: Używanie języka zrozumiałego dla odbiorcy. Stosowanie prostych zdań. Stosowanie wyrazów i skrótów znanych odbiorcy. WNIOSEK: Aby pisać w prosty i zrozumiały sposób, należy używać języka zrozumiałego dla odbiorcy, stosować proste zdania oraz…

  • Verseo: Skracanie linków – jakie narzędzie wybrać?

    Skracanie linków jest prostym sposobem na ułatwienie użytkownikom odnalezienia konkretnej strony. Dzięki specjalnym serwisom możemy tworzyć skrócone linki, które są o wiele bardziej czytelne i łatwiejsze w przekazywaniu, zwłaszcza w wiadomościach. Za pomocą narzędzi do skracania linków możemy także śledzić statystyki przejść na stronę i kliknięć. Najbardziej znanym serwisem tego typu jest Bitly.com, który umożliwia…

  • Mayko: 7 inspiracji jak wykorzystać e-mail marketing w sklepie internetowym

    E-mail marketing to skuteczna i niedroga metoda promocji sklepu internetowego. Dzięki wykorzystaniu tej techniki można zwiększyć poziom lojalności klientów i sprzedaży oraz zmniejszyć ilość porzuconych koszyków. KLUCZOWE WNIOSKI: E-mail marketing jest skuteczną i niedrogą metodą promocji sklepu internetowego. Stosowanie tej techniki może przyczynić się do wzrostu lojalności klientów i sprzedaży. E-mail marketing może pomóc zmniejszyć…

  • Fox Strategy: Jak dostać się do Discover? 3 kroki do kliknięć liczonych w milionach.

    Google Discover coraz częściej staje się podstawowym narzędziem do uzyskiwania informacji. Umożliwia on wyświetlenie odpowiedzi bezpośrednich, czyli informacji bez konieczności klikania w wyniki wyszukiwania. Aby zdobyć informacje z Discover, należy podjąć konkretne działania, których omówienie zostało przedstawione w powyższym artykule. Jest to proces wymagający czasu i pracy, jednakże pozwala na zwiększenie widoczności strony internetowej w…

  • SalesTube: Czym są słowa kluczowe w SEO?

    Dobór właściwych słów kluczowych jest niezbędny do skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Aby odnieść sukces należy przeprowadzić analizę rynku, zwrócić uwagę na popularność, konkurencyjność i trafność wybranych słów kluczowych oraz dopasować je do konkretnych podstron w stronie. Używanie słów kluczowych zgodnie z zaleceniami zapewni naturalność treści i wpłynie pozytywnie na jej jakość. Należy unikać nadmiernego wykorzystywania…

  • Delante: Search Engine Marketing – co to jest i jak działa?

    Search Engine Marketing (SEM) jest jedną z form reklamy w Internecie. Obejmuje ona różne formy reklamy, takie jak reklama tekstowa, reklama graficzna czy reklama wideo. Celem SEM jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania poprzez różne formy reklamy. Przykładowe rodzaje reklam SEM to reklamy tekstowe, reklamy dynamiczne w wyszukiwarce oraz reklamy w mapach. Głównym elementem…

  • Mayko: 5 porad jak optymalizować zdjęcia pod SEO

    Optymalizacja zdjęć pod SEO jest bardzo ważna dla sklepów internetowych, aby uzyskać jak najlepsze wyniki. Istnieje kilka sposobów na optymalizację zdjęć, takich jak dobór odpowiedniego formatu grafiki, wykorzystanie techniki „lazy loading”, zoptymalizowanie nazw plików, użycie odpowiednich tytułów i tagów ALT oraz użycie narzędzi do kompresji obrazu. Wdrożenie tych porad pozwoli Ci poprawić wyświetlanie Twoich zdjęć…

  • Semahead: Plik robots.txt – czym jest?

    Plik robots.txt to plik tekstowy, który zawiera informacje dla robotów crawlujących o tym, które podstrony są dostępne, a których nie. Plik ten powinien znajdować się w folderze głównym domeny i dostępny pod adresem nazwadomeny.pl/robots.txt. Umieszczenie go w podfolderze sprawi, że roboty Google będą go szukać w innym miejscu. Przygotowanie witryny do jak najczęstszych odwiedzin botów…

  • Deva Group: Semówka 23.16 – czyli co warto przeczytać

    W tym artykule przedstawiono sześć nowych funkcji dotyczących mediów społecznościowych, które pojawiły się w ostatnim czasie. Facebook testuje nową funkcję Advanced Stories, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania stories na podstawie udostępnianych wcześniej treści. Instagram uruchomił jedną z najbardziej wyczekiwanych funkcji – od teraz możesz dodać do bio aż 5 linków, zwiększając ruch na swoich…

  • Marcin Wsół: Nowości i zmiany w Google Ads (06.04.2023 – 19.04.2023)

    W ciągu ostatnich 2 tygodni (06.04.2023 – 19.04.2023) Google Ads dokonał kilku ważnych zmian i wprowadził nowe funkcje, które mają na celu poprawę wydajności i użyteczności systemu. Wśród nich znalazły się: testowanie reklam opartych na zainteresowaniach odbiorców (IBA), możliwość szybszej edycji komponentów tekstowych w reklamie RSA oraz ulepszona atrybucja konwersji internetowych zaimportowanych do Google Ads.…

  • Marcin Wsół: Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie – jak ustawić

    Automatyczne wstawianie lokalizacji w reklamie jest szczególnie przydatne dla usług lokalnych, które chcą dotrzeć do klientów ze wszystkich małych miejscowości. Ustawienie tej funkcji jest proste. Wystarczy przejść do edycji elastycznej reklamy w wyszukiwarce, wpisać „{” w polu nagłówka lub tekstu reklamy, wybrać WSTAWIANIE LOKALIZACJI, określić, czy ma to być miasto, stan czy kraj, a następnie…

  • Delante: Co to jest SEO? Wszystko o Search Engine Optimisation

    SEO (ang. Search Engine Optimisation) to zbiór praktyk poprawiających widoczność strony w wynikach wyszukiwania, aby wyświetlała się ona na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. SEO pozwala pozyskać naturalny ruch organiczny, a dobre pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania zwiększa szansę, że na nią trafią potencjalni klienci. Czynników rankingowych jest ponad 200, a aktualizacje algorytmu Google mogą…