Współczynnik konwersji jest bardzo ważnym wskaźnikiem dla wszystkich przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy. Stanowi on miarę skuteczności działań marketingowych, a jego optymalizacja pomaga zwiększyć liczbę odwiedzających witrynę, którzy przyczyniają się do zrealizowania celu biznesowego firmy. Konwersja to wykonanie założonego działania, a współczynnik konwersji to procentowa wartość użytkowników, którzy wykonali ten konkretny działanie. Istnieją również mikrokonwersje, które sygnalizują właścicielom stron internetowych, że użytkownik był na drodze do zrealizowania pożądanego działania, ale z jakiegoś powodu rezygnował z przejścia do dalszych etapów. Aby zwiększyć współczynnik konwersji, należy zadbać o jakość strony internetowej, dobrze dobrać treści na stronie, zbudować relację z klientami, a także optymalizować proces składania zamówienia.
KLUCZOWE WNIOSKI:
- Współczynnik konwersji jest bardzo ważnym wskaźnikiem dla wszystkich przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy;
- Konwersja to wykonanie założonego działania, a współczynnik konwersji to procentowa wartość użytkowników, którzy wykonali ten konkretny działanie;
- Aby zwiększyć współczynnik konwersji, należy zadbać o jakość strony internetowej, dobrze dobrać treści na stronie, zbudować relację z klientami, a także optymalizować proces składania zamówienia.
Autor: Paweł Gontarek
URL: https://www.semgence.pl/czym-jest-wspolczynnik-konwersji-i-jak-go-optymalizowac/