SalesTube: Dyrektywa Omnibus – co się zmieniło w 2023 dla sklepów online i ich klientów

Dyrektywa Omnibus weszła w życie w styczniu 2023, mając na celu zwiększenie bezpieczeństwa zakupów online. Dyrektywa nakłada na firmy działające w sieci obowiązek dodania informacji o najniższej cenie produktu z okresu ostatnich 30 dni, zabezpieczając konsumenta przed fikcyjnymi obniżkami cen. Dyrektywa ma również na celu wyeliminowanie fałszywych opinii w sklepach internetowych, co ma zwiększyć transparentność handlu w sieci. Na podstawie dyrektywy zmiany zostały wprowadzone w polskim prawie, mające na celu podwyższenie poziomu ochrony konsumentów.

Kluczowe wnioski:

  • Dyrektywa Omnibus weszła w życie w styczniu 2023, mając na celu zwiększenie bezpieczeństwa zakupów online.
  • Firmy działające w sieci muszą dodać informacje o najniższej cenie produktu z okresu ostatnich 30 dni, aby zabezpieczyć konsumenta przed fikcyjnymi obniżkami cen.
  • Dyrektywa Omnibus ma na celu wyeliminowanie fałszywych opinii w sklepach internetowych, co ma zwiększyć transparentność handlu w sieci.
  • Zmiany wprowadzone w polskim prawie mają na celu podwyższenie poziomu ochrony konsumentów.

Autor: Wojciech Pyzel
URL: https://www.salestube.tech/pl/blog/dyrektywa-omnibus-2023/