Click through-rate (CTR) to jedna z najczęściej używanych metryk marketingu internetowego. Jest to współczynnik klikalności, który mierzy, jak chętnie użytkownicy klikają w reklamy. Oblicza się go dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę jej wyświetleń. CTR jest szeroko stosowane w reklamach PPC, reklamach typu display, reklamach w mediach społecznościowych, e-mail marketingu i organicznych wynikach wyszukiwania. Pomaga on w określeniu, czy dana reklama jest adekwatna do odbiorców i targetowania, a także w optymalizacji jej treści i designu. Może także służyć do analizowania konkurencji i dostarczanie informacji zwrotnych w kontekście skuteczności reklamy.
KLUCZOWE WNIOSKI:
- CTR to współczynnik klikalności, który mierzy, jak chętnie użytkownicy klikają w reklamy.
- CTR wykorzystywany jest w wielu aspektach działań marketingowych, takich jak reklamy PPC, reklamy typu display, reklamy w mediach społecznościowych, e-mail marketing i organiczne wyniki wyszukiwania.
- CTR pomaga w określeniu, czy dana reklama jest adekwatna do odbiorców i targetowania, a także w optymalizacji jej treści i designu.
- CTR służy do analizowania konkurencji i dostarczanie informacji zwrotnych w kontekście skuteczności reklamy.
Autor: Olga Gołaszewska
URL: https://mayko.pl/czym-jest-wskaznik-ctr-i-jak-go-mierzyc/