Słowa kluczowe (frazy, keywords) to pojęcie, na którym opiera się całe SEO. Bez nich pozycjonowanie nie byłoby możliwe. Mogą składać się z jednego wyrazu lub grupy słów. Użytkownik, wpisując daną frazę w wyszukiwarkę internetową, chce uzyskać określone informacje. Kolejność wyników uzależniona jest m.in. od tego, w jakim stopniu strona jest zoptymalizowana na dane słowa kluczowe. Frazy kluczowe można skategoryzować na kilka sposobów, a wybierając je trzeba wziąć pod uwagę liczbę wyszukiwań oraz konkurencyjność fraz. Istnieje wiele narzędzi, które pomagają w doborze słów kluczowych, m.in. Google Search Console, Google Auto Suggest Keyword Tool, Google Analytics & Google Ads czy Google Trends.
Kluczowe wnioski:
- Słowa kluczowe są kluczowe dla pozycjonowania witryn w wyszukiwarkach.
- Słowa kluczowe można skategoryzować na brandowe/ogólne oraz pod względem długości (short-tail/long-tail).
- Przy wybieraniu słów kluczowych trzeba wziąć pod uwagę liczbę wyszukiwań oraz konkurencyjność fraz.
- Istnieje wiele narzędzi, które wspomagają wyszukiwanie słów kluczowych.
Autor: Delante
URL: https://delante.pl/slowa-kluczowe-narzedzia/