Copywriting to technika sprzedaży realizowana za pomocą słów, która różni się znacznie od innych rodzajów copywritingu. SEO copywriting powstał w odpowiedzi na szybki wzrost popularności wyszukiwarki Google, która oceniała witryny z dużą liczbą linków przychodzących. Copywriter miał wtedy pisać treści, które zawierały jak najwięcej słów kluczowych powiązanych z pozycjonowaną witryną. Obecnie celem copywritingu jest nie tylko i wyłącznie sprzedaż bezpośrednia, ale również przekonanie potencjalnego klienta do podjęcia decyzji zakupowych lub zapisania się do newslettera.
Kluczowe wnioski:
- Copywriting jest techniką sprzedażową realizowaną za pomocą słów.
- Copywriter powinien wyróżniać się nie tylko lekkim piórem, ale również znajomością zasad pozycjonowania.
- Celem copywritingu jest przekonanie potencjalnego klienta do podjęcia decyzji zakupowych lub zapisania się do newslettera.
- SEO copywriting powstał w odpowiedzi na szybki wzrost popularności wyszukiwarki Google.
Autor: Mateusz Kaczmarek
URL: https://www.semgence.pl/seo-copywriting-jak-pisac-i-optymalizowac-teksty-na-strony/