Data-driven SEO to rodzaj SEO, który opiera się na danych. Jest ono przeciwieństwem SEO w stylu: „uwierz, że działa, mam w tym sporo doświadczenia”. Aby sprawdzić, co faktycznie działa, a co jest tylko wyszukiwarkową homeopatią, specjaliści SEO powinni testować pojedynczo każdy czynnik w kontrolowanych warunkach. Można wówczas wyabstrahować dany czynnik rankingowy i sprawdzić, czy faktycznie zachodzi efekt w postaci wyższej pozycji rankingowej na daną frazę. Ponadto, warto stosować zasadę ograniczonego zaufania również (a może zwłaszcza?) w stosunku do samego siebie.
Kluczowe wnioski:
- Data-driven SEO to SEO oparte na danych.
- Aby sprawdzić, co faktycznie działa, a co jest tylko wyszukiwarkową homeopatią, specjaliści SEO powinni testować pojedynczo każdy czynnik w kontrolowanych warunkach.
- Warto stosować zasadę ograniczonego zaufania również (a może zwłaszcza?) w stosunku do samego siebie.
Autor: Karolina Baran
URL: https://semahead.agency/blog/seo/data-driven-seo-co-to/