W ciągu ostatnich 2 tygodni (09.03.2023 – 22.03.2023) Google wprowadziło szereg nowości i zmian w systemie Google Ads. Wśród nich znalazły się aktualizacja interfejsu reklam usług lokalnych, zmiany w imporcie konwersji z GA4, nowa grupa zasobów tekstowych w bibliotece komponentów, zmiana sekcji z wyszukiwanymi hasłami, nowe oznaczenie zdjęć w 360 stopniach, personalizowane wyniki produktowe oraz nowa wersja Edytora Google Ads – 2.3.2.
KLUCZOWE WNIOSKI:
- Google wprowadziło aktualizację interfejsu reklam usług lokalnych, ułatwiając dodawanie i usuwanie branż.
- Zmienił się sposób importu konwersji, z modelu atrybucji ostatniego kliknięcia niebezpośredniego na pełny import udziału w konwersji w wielu kanałach.
- W bibliotece komponentów pojawiła się nowa grupa zasobów – tekst.
- Sekcja z wyszukiwanymi hasłami została przeniesiona do sekcji STATYSTYKI.
- Google testuje nowe oznaczenie zdjęć w 360 stopniach oraz personalizowane wyniki produktowe.
- Uruchomiona została nowa wersja Edytora Google Ads – 2.3.2, wspierająca m.in. obsługę plików dla zasobów graficznych i widok karty dla zasobów graficznych.
Autor: Marcin Wsół
URL: https://www.marcinwsol.pl/blog/nowosci-i-zmiany-w-google-ads-09-03-2023-22-03-2023/