Marcin Wsół: Nowości i zmiany w Google Ads (06.04.2023 – 19.04.2023)

W ciągu ostatnich 2 tygodni (06.04.2023 – 19.04.2023) Google Ads dokonał kilku ważnych zmian i wprowadził nowe funkcje, które mają na celu poprawę wydajności i użyteczności systemu. Wśród nich znalazły się: testowanie reklam opartych na zainteresowaniach odbiorców (IBA), możliwość szybszej edycji komponentów tekstowych w reklamie RSA oraz ulepszona atrybucja konwersji internetowych zaimportowanych do Google Ads.

Wyniki testów IBA wykazały, że w przypadku wykorzystania kombinacji sygnałów chroniących prywatność w sieci reklamowej Google Display Ads wydatki reklamodawców spadły o 2-7%, a w przypadku konwersji na dolara – o 1-3%. Współczynniki klikalności utrzymywały się w granicach 90% stanu obecnego.

Kluczowe wnioski:

  • Google Ads wprowadził nowe funkcje, które mają na celu poprawę wydajności i użyteczności systemu.
  • Eksperymenty dotyczące rozwiązań opartych na zainteresowaniach odbiorców (IBA) wykazały, że w przypadku korzystania z sygnałów chroniących prywatność w sieci reklamowej wydatki reklamodawców Google Display Ads spadły o 2-7%, a w przypadku konwersji na dolara – o 1-3%.
  • Google Ads importuje teraz ułamkowe wartości konwersji internetowych w wielu kanałach z usług Google Analytics 4, co pozwala na dokładniejsze pomiary i lepszą optymalizację.

Autor: Marcin Wsół
URL: https://www.marcinwsol.pl/blog/nowosci-i-zmiany-w-google-ads-06-04-2023-19-04-2023/


Posted

by

Tags: