Delante: Audyt SEO sklepu internetowego – co powinien zawierać?

Audyt SEO sklepu internetowego to kompleksowe sprawdzenie jego aktualnej kondycji, w którym specjaliści SEO oceniają wskaźniki mające istotny wpływ na funkcjonowanie sklepu internetowego. Audyt powinien obejmować:

  • Techniczne aspekty audytu SEO, takie jak: poprawność kodu HTML, indeksowanie strony, linki kanoniczne, paginacja na stronach kategorii, wyniki wewnętrznej wyszukiwarki, poprawność linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, dane strukturalne.
  • Audyt treści, w którym sprawdzana jest jej wartość dla użytkowników i atrakcyjność dla wyszukiwarek, określane są słowa i frazy kluczowe, sprawdzana jest unikalność i jakość opisów produktów oraz zoptymalizowane są tytuły stron i nagłówki.
  • Audyt funkcjonalności sklepu, w którym sprawdza się poprawność działania formularzy i przycisków, oraz łatwość nawigacji, koszyka i procesu zakupowego.
  • Audyt słabych stron sklepu, w którym identyfikuje się te strony, które mają niską wartość dla użytkowników lub wyszukiwarek.

KLUCZOWE WNIOSKI:
Audyt SEO sklepu internetowego jest procesem, w którym oceniane są wskaźniki mające istotny wpływ na funkcjonowanie sklepu internetowego. Audyt obejmuje techniczne aspekty, audyt treści, audyt funkcjonalności oraz audyt słabych stron. Dzięki niemu można zidentyfikować problemy i zaproponować zmiany, które wpłyną na widoczność sklepu w wyszukiwarkach.

Autor: Delante
URL: https://delante.pl/audyt-seo-sklepu-internetowego/